Create Yourself- konferencja Mateusza Grzesiaka- Cześć I 03popraw Full view

Create Yourself- konferencja Mateusza Grzesiaka- Cześć I

Miejsce: Hotel Gromada, Warszawa

Czas: 28.11.2014

W piątek miałam możliwość uczestniczyć w konferencji organizowanej przez zespół Mateusza Grzesiaka oraz firmę 360 Smart Business Consulting. Chciałabym dzisiaj podzielić się z Wami wrażeniami z tego eventu, przekazać treści, które osobiście uważam za najbardziej interesujące. Zanim na scenie pojawił się Mateusz miałam przyjemność wysłuchania kilku ciekawych prezentacji dotyczących kreowania siebie, własnej marki zarówno na żywo jak i w internecie.

agenda

Inspirujące myśli konferencji :

Część Wojciecha Herry

przeciwieństwo sukcesu= przeciętność

Na pytanie prowadzącego dotyczące tego, co jest przeciwieństwem sukcesu, większość z nas odpowiedziała „porażka”. Otóż nie prawda! Każdy człowiek odnoszący sukces podczas swojego życia ponosi porażki, popełnia błędy. Tak naprawdę „wygrywamy tam gdzie jest ciężko”. Jeśli poradzimy sobie w wybitnie trudnych sytuacjach to nic nas nie zniszczy. Musimy powstać i czasem zacząć na nowo, mając w głowie to, czego się nauczyliśmy. To, czego tak naprawdę chcemy uniknąć to bycie przeciętnym. Choć to może być początek naszej drogi. Może czasem trzeba zacząć od bycia przeciętnym, żeby cały czas podnosząc swoje umiejętności dążyć do bycia ekspertem.

„Ucz się od lepszych od siebie.”

Gdy wiemy czym chcemy zająć się w życiu, w czym chcemy być naprawdę dobrzy szukajmy dojścia do autorytetu w tej dziedzinie. Można na przykład zgłosić się na praktykę w danej firmie, czy innej organizacji, na której nam zależy. Dzięki temu możemy podpatrywać jak dana organizacja pracuje, jakie metody stosuje, jakich ludzi zatrudnia i jaka jest jej kultura organizacyjna. Gdy będziemy dawać tej firmie, to co mamy najlepsze, to może nas zatrudnią? A może nie. Być może, że wyjdziemy mądrzejsi o obserwacje i doświadczenia, przygotowani do tworzenia czegoś na własną rękę. Jeśli to nie jest możliwe bo np. dana firma nie prowadzi praktyk to może uda nam się przeczytać książki napisane przez zarządzających? Np. ja wyniosłam bardzo wiele o tworzeniu pozytywnej kultury firmy z książki Tony’ego Hsieha „Delivering Happiness” – to materiał na kolejny wpis. Tony dał mi narzędzia, które będę mogła wykorzystać tworząc swoją firmę.

„Nigdy nie zagrasz we wszystkich turniejach”

Jak powiedział Wojtek, tenisista nie zagra we wszystkich możliwych turniejach. Nie będzie brał udziału zarówno w turniejach wielkoszlemowych jak i regionalnych. Często łapiemy kilka srok za ogon. Powinniśmy ustanawiać nasze priorytety, koncentrować się na tym, co jest najważniejsze. Nie rozpraszać się.

Część Natalii Hatalskiej

Ludzie oczekują ekspertów i jakościowych treści.

To treść jest najważniejszą rzeczą w tym co publikujemy na naszych stronach czy blogach. O nią musimy dbać. O jej jakość. To jak strona wygląda ma bardzo duże znaczenie, natomiast nie przytrzyma naszych fanów. Wartościowa treść to zrobi. Codziennie uczmy się tego, co może nas zbliżyć do bycia w danej dziedzinie ekspertem, tworzącym coraz to lepsze treści.

Rozróżnianie treści on-brand i off-brand

Tworząc swoją markę w internecie powinniśmy rozróżniać treści, które łączą się z dziedziną, którą zajmujemy się zawodowo i te, które dotyczą nas prywatnie. Dla przykładu Natalia publikuje na swoim prywatnym profilu na facebooku (który mogą czytać tylko jej znajomi) zdjęcia pielęgnowanego przez nią ogrodu, natomiast wszystkie treści z dziedziny marketingu internetowego oraz social media publikuje na fan pagu i swoim blogu. Tutaj warto wspomnieć jeszcze o tym, co powinno być oczywiste. Uważajmy na to, co publikujemy i jak się wypowiadamy w internecie, bo często treści off-brand mogą zostać wyciągnięte (nie przez nas) i znacząco wpłynąć na nasz wizerunek.

„Kieruj się argumentami a nie emocjami”

Wiadomo, że internet wypełniony jest różnej jakości komentarzami. Niektóre z nich mogą wywołać silne emocje. Budując naszą markę pamiętajmy o tym, żeby komentarze i opinie, które zamieszczamy były merytoryczne. Jednym słowem, jeśli ktoś nas zdenerwuje to odczekajmy jakiś czas, zastanówmy się jak używając silnych argumentów można dyskutować. Nie rzucajmy ostrych słów, które gdzieś później mogą nam być wypomniane

Część Andrzeja Cichockiego

„Jeśli chcesz być orłem to nie lataj z wróblami”  

Andrzej wspomniał o temacie, który od dawna siedzi mi w głowie. Jest to kwestia dobierania sobie znajomych. Ważne, żeby mieć wokół siebie ludzi, którzy nas dopingują w dążeniu do celów. „Rodziny się nie wybiera, rodzinę się kocha i szanuje. Przyjaciół możemy wybrać” – to słowa mojego brata. To zagadnienie to temat na oddzielny wpis, który zrealizuje już niebawem.

Część Pawła Tkaczyka

„Bądź pracownikiem trudnym do zastąpienia”    

 Człowiek, który wnosi do firmy nową wartość nie tylko może zostać zatrudniony, ale może również stać się pracownikiem, którego szef nie będzie chciał zwolnić ani wymienić. Taki pracownik kosztuje więcej, wprowadzając do firmy swoją unikalność, niejednokrotnie kreatywność i propozycje nowych rozwiązań. Spotykając się z pracodawcą, warto opowiedzieć o konkretnych umiejętnościach wykorzystywanych w konkretnych sytuacjach, dających konkretne efekty. CV z umiejętnością obsługi komputera, prawem jazdy, czy angielskim na poziomie komunikatywnym często już nie wystarczają.

Myślę, że te idee mogą być dla niektórych inspirujące, albo przypominające o ważnych kwestiach budowania siebie. Za niedługo udostępnię część II relacji:) Wierze, że w mniejszych dawkach nasz mózg lepiej przyswaja informacje, które mogą być dla nas dużą wartością!

Szczęśliwiej!                                                                                                                          

  • Świetni prelegenci, tylko pozazdrościć szkolenia! I zdecydowanie trzeba uważać na to co się publikuje za pośrednictwem social media.

    • To prawda. Czasem w emocjach coś publikujemy a później można na tym ucierpieć. Dzisiaj zapraszam do czytania drugiej części relacji:)